Education Forum
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Education Forum

قم للمعلم خذ عنده المجموعة كاد المعلم ان يموت جوعا

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Admin_Mam.S
Admin
Admin_Mam.S

المساهمات : 34

الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟   الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 04, 2008 3:33 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

معظمنا عنده داتا حجمها كبير عن مجال التخصص الى هو فيه يعنى مثلا انا عندى افلام كتير عن المسرحيات فى قسم انجليزى وكمان فى قواميس مهمة اوى اوى وكمان كورسات وبالنسبة للتربية الخاصة فى قواميس لغة الاشارة عربي وانجليزى وبرامج للمكفوفين

المشكلة دلوقتى انى عاوز اعمل حاجة جديدة اوى بمعنى انى مش عاوز ارفع الملفات على النت بس .
.اولا لانها عملية شاقة ثانيا بتاخد وقت طويل اوى اوى بالنسبة لرفع الملف او تحميها وخصوصا انى فى ملفات اكتر من واحد جيجا !!!!!!!!!

طيب الحل ايه
اولا بفكر اولا نجمع الداتا دى فى اى مكتبة جنب الكلية والى عاوزها يروح ياخدها على فلاشة او اسطوانة ياخدها ,طيب والمكتبة هتستفاد ايييييييييييييييه

طبعا سؤال مهم
والاجابة انها مثلا هتاخد على كل جيجا بتتنقل على فلاشة نص جنية ولو هتنسخ اسطوانة تاخد 2 جنيه على الاسطوانة

بس فى مشكلة تانى عاوزين حد يعرف مكتبة توافق على حاجة زى كدة بس

وعلى فكرة برضوا هنرفع الملفات على اكتر سيرفر او موقع لتحميل ملفات علشان الى عاوز يحملها

عاوز رايكوا وقتراحتكوا ولو حد عارف مكتبة ياريت يقول على اسمها
https://education.mam9.com
nana_english

nana_english

المساهمات : 20

الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟   الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟ Icon_minitimeالخميس نوفمبر 06, 2008 5:36 am

فكرة جميلة جدآ وهتفيد الجميع
وجاارى البحث Very Happy

الداتا الكبيرة نعمل فيها ايه ؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1